Forvirring og valgflæsk

Læserbrev af Lars Mogensen, regionsrådskandidat for Enhedslisten i Syddanmark.

Valgdagen nærmer sig til kommunal- og regionsrådsvalgene. Fra alle partier har vi i ugevis hørt på de fortræffeligheder vi kan vente os, hvis de bliver valgt.

Flere hænder i den offentlige velfærd, et bedre sundhedsvæsen og bedre kollektiv trafik. Alt sammen fremført af etablerede partier, der fører den stik modsatte politik på Christiansborg. Partier der har udsultet kommuner og regioner økonomisk, i årevis har krævet besparelser på sygehusene og nu også fjernet tilskud fra DSB. Så det lyder lidt hult, når partiernes lokalpolitikere i den grad lover det modsatte end samme partiers førte politik.

I Enhedslisten har vi en sammenhængende politik, hvor vi mener det samme i byråd, regionsråd og Folketing. Vi vil hellere bruge penge på ordentlig velfærd end på skattelettelser til dem der har mest. Vi ønsker at genoprette vores sygehuse, og ikke bruge penge på mere militær. Vi tør investere i kollektiv trafik i stedet for billigere biler.

For Enhedslisten hænger den førte politik i Folketinget tæt sammen med hvilke muligheder man har lokalt. Men i både byråd, regionsråd og Folketing er der virkelig brug for forandring!