Pressemeddelelse: Enhedslistens nye spidskandidathold i Syd- og Sønderjylland

I weekenden afviklede Enhedslisten sit årsmøde, og i den forbindelse sikrede partiets medlemmer genvalg af Rasmus Vestergaard Madsens plads som spids på partiets folketingskandidathold i den sydjyske storkreds. En plads, som han sidste år overtog fra Henning Hyllested, der, på grund af Enhedslistens rotationsregler, ikke kunne genopstille til partiets urafstemning.

– Jeg er virkelig glad for, at Enhedslistens medlemmer i Syd- og Sønderjylland og i resten af partiet synes, jeg skal fortsætte som spidskandidat her i kredsen. Og jeg vil bare sige, at jeg og resten af holdet er klar til når Mette trykker på knappen!, smiler Rasmus, der både er uddannet som økologisk landmand og som pædagog.

På samme årsmøde blev det besluttet, at Sinem Demir skulle have pladsen som 2. spidskandidat, hvilket betyder, at hun for første gang bliver opstillet i Syd- og Sønderjylland. Sinem Demir har en stærk, faglig profil og har blandt anden været en af de drivende kræfter i 3Fs sag mod Jensens Bøfhus, der, midt under Covid-19-nedlukningen, lockoutede nogle af sine tjenere.
I dag sidder Sinem Demir i den Københavnske Borgerrepræsentation., hvor hun både sidder i Socialudvalget og Beskæftigelses- og Integrationsudvalget.

– Jeg er super beæret over den store tillidserklæring, årsmødet har udvist mig, og jeg kan mildest talt ikke sætte ord på det. Jeg glæder mig til at lære min nye kreds bedre at kende, og til at møde alle afdelingerne i Sydjyllands storkreds. Især nu, hvor der venter et kommunal- og regionsrådsvalg i den nære fremtid.

Det ser derfor ud til, at der kommer ekstra kræfter til Enhedslistens faglige fokus, hvilket kontaktperson i Enhedslisten Region Syddanmark, Ingelise Bech Hansen, er svært tilfreds med.

– Kombinationen af Rasmus Vestergaard Madsen og Sinem Demir ser ud til at blive god, fordi de kommer med hver deres ekspertise til vores politikudvikling i Syd- og Sønderjylland. Rasmus med sit fokus på børn og unge samt det grønne område og Sinem med blandt andet
sin faglige viden.

– Søndag d. 8. november holder vi storkredsmøde i Middelfart, hvor vi finder en kreds til Sinem, og vi glæder os meget til samarbejdet.

For yderligere spørgsmål, kontakt:
Ingelise Bech Hansen: 61 79 49 19
Rasmus Vestergaard Madsen: 26 59 51 31
Sinem Demir: 42 40 88 68

Rasmus Vestergaard Madsen¨(foto: Marianne Pacarada)

Sinem Demir (foto: Christine V. Noe)